Dobry produkt to nie wszystko, siła tkwi w marce
Często silna marka wiąże się z budowaniem u odbiorców poczucia tożsamości.
Siła marki to nie tylko atrakcyjny termin, ale konkretna wartość dla biznesu, jako że jest ona jednym z głównych motorów napędowych sprzedaży. Dlatego warto pielęgnować tę siłę na każdym etapie cyklu życia brandu. Wbrew pozorom, w tym kontekście sporym wyzwaniem jest nie tylko tworzenie silnej marki od podstaw, ale także jej pielęgnowanie po wielu latach funkcjonowania na rynku.
Co łączy Apple’a Google’a, Microsoft, Amazona i McDonald’s? To, według rankingu Kantar BrandZ, najcenniejsze marki świata w 2023 roku. Co jeszcze można powiedzieć o wymienionych brandach? Po pierwsze, są znane na globalną skalę. Widząc logo każdej z tych firm czy słysząc jej nazwę, przywołujemy konkretne skojarzenia, przypominamy sobie hasło reklamowe. To wszystko składa się na siłę marki. Bądź też, jeśli chcemy mówić o tym w bardziej ogólnym, encyklopedycznym ujęciu, siłą marki jest poziom jej oddziaływania na konsumenta bądź też stopień jego przywiązania do marki. Silne marki to te, które są powszechnie znane szerokiej publiczności i wywołują u odbiorców określone emocje.
Silna marka
Jak można skomercjalizować wspomniane, pozytywne emocje? Dlaczego silna marka naszej firmy jest tak ważna z biznesowego punktu widzenia? Siła marki ma wpływ na szybszą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta